Autor: Ireneusz Balicki (irbal_at_kki.net.pl)
Data: Wed 26 Apr 2000 - 19:36:48 MET DST

>Potrzebuję lokalizacji minerałów dostępnych bez koparki
> Proszę o namiary na coś lżejszego.
> Ps. czy to co wypłukałam w żwirowni w okolicach Lwówka Śląskiego ma szansę
> być złotem ??

W okolicach Lwowka Sl. - Boleslawca mozna wyplukac zloto, wiec Twoja szlicha moze zawierac zloto.
Skoro juz mowa o zwirowniach z okolic Boleslawca, to mozna znalesc tam pojedyncze agaty.Latwe sa do pozyskania, wystarczy przegladac zwir na tasmociagach lub pryzmy odrzuconych, kamieni. Agaty nalezy szukac w zwirowniach eksploatujacych osady gornooligocenskie. Nie wiem czy zwirownie, ktore odwiedzalem sa najbardzij zasobne w agaty , dlatego odsylam do "zrodla":
Milewicz J., Grocholski A., 1960 - "Trzeciorzed miedzy Boleslawcem a Weglincem."
Biuletyn Instytutu Geologicznego nr.151 Zreszta sam chetnie poznalbym kompletna liste zwirowni. W Lubiechowej zamiast kucia (co wymaga uzycia dlugich lomow,lewarkow samochodowych, itp.) mozna przejzec material z starych hald. Do pracy wystarczy mlotek lub motyczka, rumosz skalny spuszcza sie po stoku. Podobnie w Kletnie k/Klodzka
W Nowym Kosciele warto przegladac rozkopane miejsca, kopiacy czesto juz przy dolach dokonuja selekcji agatow, nagminnie wyrzucane sa np. pseudomorfozy.  Od kopiacych tubylcow w Nw. Kosciele, Szklarach k/Zabkowic mozna czasami tanio odkupic kamole.Wspominam o tym , bo uwazam ze warto rowniez zagladac w miejsca gdzie przydatna jest koparka i material wybuchowy. Miejsca wystepowania granatow w Glucholazach i Jesennikach mozna odwiedzic z malym mlotkiem, przecinakiem i szczotka druciana. Jesienia po bronowaniu ciekawe okazy mozna znalesc na polach w okolicy Myslakowic K/ J. Gory i Niwy k/Klodzka.
pozdrawiam
Irek.

P.S.
Pytania do grupowiczow, ktorzy zagladaja do Kletna: Gdzie mozna tanio i wygodnie przenocowac? Czy korzystal ktos z schroniska samoobslugowego PTTK "Rysiowka" na Janowej Gorze k/Stronia Sl.?

---
Trader.pl - KONKURS do wygrania laptop, odtwarzacze MP3 CD http://www.trader.pl/idm/rd_mail.asp?p=00-24-24&q=dk