Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Fri 12 Mar 1999 - 11:03:58 MET

>Swietnie, ze to wyslales, tylko troche szkoda, ze nie zmniejszyles tych
>plikow w jakims programie graficznym (opcja image size lub resize) do
>rozdzielczosci w poziomie np. 640, wowczas caly obrazek miescilby sie w
>ekranie no i przede wszystkim byloby kilka razy mniej kB do ciagniecia.
>Czy moge te Twoje zdjecia zmniejszyc do takiej wielkosci?

pozmniejszam je :) nie ma sprawy. tylko znajde chwilke. zostawie wersje i duze i male, chyba ze wersje duze nie beda mialy zbyt duzej jakosci to ich nie zostawie. zreszta zobacze bo jeszcze tych plikow nie ogladalem.

>A co do jakosci technicznej to te obrazki sa przede wszyskim nieostre, ale to
>tez odrobine mozna bylo poprawic opcja sharpen w jakims programie
>graficznym.

z opcja sharpen radze bardzo ostroznie. przede wszystkim nie nalezy skanowac w rozdzielczosci wyzszej niz fizyczna rozdzielczosc skanera. bo wyzsze rozdzielczosci, powyzej fizycznej sa aproksymowane programem co powoduje ze nasze meteoryty sa nieostre. w kazdym razie da sie to obejsc :)

>A MPG probowales?

w MPG byloby najlepiej. plik o porownywalnej jakosci jest krotszy, i to calkiem sporo. przyklad.
5 minut filmu 320x200punktow 25 klatek/s w AVI zajmuje 80MB a w MPG 50MB.
spora roznica nie?

>Faktycznie straszne!

to chyba wogole kompresowane nie bylo, tylko surowy zrzut. ma prawo az tyle zajmowac.