Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Tue 09 Mar 1999 - 11:38:01 MET

> i znalazlem ladne gieody ametystowe z kalcytem iagaty
> dos duzej srednicy

Fajnie, gratulacje!
Czy moglbys podac w przyblizeniu konkretny wymiar - bo wiesz wszystko jest wzgledne... Czy te agaty z Lubiechowej, ktore znalazles maja pierscienie roznobarwne (zdaje sie, ze te mniejsze z Lubiechowej sa zawsze czarno-biale, a tylko te najwieksze zdarzaja sie kolorowe?)?
A ametysty z intensywnym kolorem, czy takim sobie? Jak duze? Czy musiales kopac, czy lezalo sobie wszystko na wierzchu? A o tym, ze w tych geodach cos jest, przekonales sie rozbijajac je mlotkiem, czy tez cierpliwie je przepilowywales po powrocie do domu liczac na lut szczescia? Jesli masz mozliwosc wykonania zdjec kamera podlaczona do karty graficznej, to moze ujrzymy wkrotce te okazy na naszym ftp? :)

> Ladne okazy dekoruja ulice Idar.

Ja z kolei zwiedzalem m.in. muzea mineralogiczne w Oslo oraz jedno z najslynniejszych: Natural History Muzeum oraz Science Muzeum w Londynie - kilka dni tam mozna siedziec i ogladac nie tylko mineraly... :) Niestety w Londynie nie mialem aparatu z flashem, zreszta tam chyba nawet nie wolno bylo robic zdjec.

Uploaduje w tej chwili kilka zdjec z Oslo, Bristolu oraz kilku innych miejsc w Wielkiej Brytwannie. :)

> Zwiedzilem wszystki muzea,oraz prywatne muzea.
> przesle zdjecia.

Swietnie!

Proponuje, aby uniknac na naszym ftp chaosu, aby nazwy plikow z fotografiami uploadowanymi na nasz ftp zaczynaly sie inicjalami od imienia i nzawiska danej osoby oraz, aby dalsza czesc nazwy w jakis sposob informowala o tym, co przedstawia dana fotografia. Ponadto nalezy przygotowac jeden plik txt z opisem wszystkich fotografii uploadowanych przez dana osobe. Plik ten rowniez powinien zaczynac sie inicjalami danej osoby.

Tak wiec, zeby dac innym przyklad, utworzylem plik AK_opis_fotografii.txt

oraz uploadowalem pliki z fotografiami nazywajac je wg. schematu, ktory powyzej przedstawilem.

Jesli jakas osoba bedzie miala bardzo duzo fotografii do uploadowania, wowczas moze sobie utworzyc w katalogu 'upload' podkatalog i w nim umieszczac wszystkie swoje pliki. Nazwa podkatalogu rowniez powinna byc albo inicjalami danej osoby, albo jej pelnym imieniem i nazwiskiem (preferowane to ostatnie).

Oczywiscie kazda z fotografii rowniez moze zawierac w sobie opis, prawa autorskie i inne informacje (tzw. file info), jednakze jedynie opis zbiorczy w postaci pliku *.txt jest obowiazkowy - umozliwi to po otworzeniu dwu okien przegladarki wzglednie wygodne ogladanie fotografii oraz czytanie ich opisu.

Jesli nie bedzie jakis duzych sprzeciwow, czy innych propozycji, umieszcze opis powyzszej procedury postepowania przy nazywaniu plikow przeznaczonych do uploadowania na ftp mineralow, w pliku powitalnym oraz na stronie www mineralow.

Andrzej Kasperowicz
mineraly & chemfan list-owner