Re: Re: Re: Odp: RE: Odp: Elastyczna pianka poliuretanowa

Autor: <spektrochem_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 23 Apr 2009 - 21:30:40 MET DST

Zatem wytłumacz fakt wycofania lapisu z aptek i wyniki badań na temat przechodzenia grupy NO3 w krwi w grupę NO2 i powodowanie methemoglonemii... tO że w rozporządzeniu może i pisze nie zmienia faktu że w przemyśle AgNO3 się nie stosuje!!!

Wybacz ale widzę, że nie miałeś do czynienia z nano-srebrem niejonowym skoro porówujesz nanocząstki metalicznego Ag do widelców.
Artur

"Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl> napisał(a):

> Jesli mnie pamiec nie myli jest to jasno ujete w rozporzadzeniu ministra zdrowia w sprawie kategoryzacji srodkow biobojczych. Jest tam jasno napisane AgNO3 jest jako srodek biobojczy dopuszczony do kontaktu ze skora - czyli mozna go dodac do mydla, szamponu itp. Kto ciekawy nich sie przekona gdzie jest ujete metaliczne srobro. Chociaz co ciekawe - srebrne widelce nie sa tam uwzglednione.

Polecam wszystkim te lekture, przedtem jednak radze zaopatrzyc sie butelke dobrego alkoholu. Pewnych aspektow na trzezwo zrozumiec sie nie da

Pozdrawiam

Jurek (George)