Re:

Autor: SBKch <cdaction_at_gazeta.pl>
Data: Fri 27 Jul 2007 - 21:17:27 MET DST

Elżbieta Jeżewska pisze:
> Porównywałam i czda wypada całkiem nieźle gdyby nie to, że w farmakopei napisane jest, że trzeba zrobić test na bromiany, jodki i bar i ma niebyć tych składników. Z tego wnioskuję, że lepiej nie kupować czda w tym celu. Ale spoko, przegrzebałam katalog Linegal chemicals i znalazłam KBr z opisem Ph. Eur - co oznacza farmakopeję europejską, hurra!! Przy zanieczyszczeniach, których niepowinno być jest napisane complies (czyli zgodne z normą), reszta też się zgadza. Jak zadzwoniłam do nich z pytaniem o dostepność, to za tydzien mogliby sciagnąć i nie pytała mnie o żadne uprawnienia. Oczywiście pokażę to jeszcze naszemu weterynarzowi, bo kto ja jestem zeby o takich rzeczach decydować... ale jak sobie spojrzę na tabelkę z moich ważeń tych opłatków zrobionych w aptece to ehh, szkoda gadać.
> [...]
Skoro napisane jest że "że trzeba zrobić test na bromiany, jodki i bar i
ma niebyć tych składników", wynika z tego że należy zrobić zwykłą
analizę chemiczną posiadanego odczynnika. A skoro odczynnik jest cz.d.a.
to analiza taka nic nie wykaże :P Ilości podane na stronie poch w
zanieczyszczeniach są pomijalnie małe. KBr (o ile to żeczywiście na 100%
ma być właśnie KBr) z pochu można spokojnie psu podać.