Re: Nanoczastki-jak badac i wszystko inne o nich

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Thu 20 Jul 2006 - 11:58:20 MET DST

>Przyszło mi się zajac nanoczastkami a temat to dla mnie nowy moze jesteście
w stanie zasugerować literaturę począwszy od mechanizmów po zastosowanie.
>Interesuje mnie absolutnie wszystko.

Nanotechnologia to chyba bardziej fizyka :) choć chemii tu też dużo. Cóż ...
empiria, empiria i jeszcze raz empiria. Postaraj się poczytać trochę
ogólnych danych,w necie np. jakąś książkę też musowo. Poszukaj w google. Po
drugie trzeba będzie z głową powtórzyć termodynamikę, fizykę ciała stałego.
No i po trzecie primo, ultimo :) jak Bedziesz mieć konkretny problem to
Pisz.

>Druga sprawa, nad ktora obecnie się głowie to w jaki sposab (na jakiej
aparaturze, jaka metoda) przeprowadzić kontorlę roztworu

Roztworu ?:) No proszę ... aż takie Masz drobne te cząsteczki ;). Układy o
których Piszesz są układami mikroheterogenicznymi i jest w nich jak wiadomo
faza nośna i faza zawieszona. Więc nie ma mowy o roztworze, oczywiście mogą
być do roztworów bardzo podobne. Krótko mówiąc ogólnie są koloidami.

Czy istotnie uzyskana dyspersja posiada odpowiedniej wielkości i ilości
cząstki ?

Proszę powtórzyć chemię koloidów i chemię fizyczną. Metod jest kilka, od
nefelometrii po badania mikroskopowe (EM) i napewno na studiach to
Przerabiałaś. Układy mikroheterogenne wykazują szereg zjawisk np. efekt
Tyndalla co odróżnia je od homogennych.

Zaczynasz nanotechnologię. Poznawać ją Będziesz do końca swoich dni :).

Z poważaniem
MdG