Re: katalityczne utlenianie N2 ?

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Tue 08 Nov 2005 - 07:46:21 MET

>Z czasem nastepuje
> wzrost stezenia azotynow w wodzie po przepuszczeniu przez zloze (przy
stalym stezeniu w ujeciu). Czy ktos ma pomysl na wyjasnienie tego procesu ?
> Jedyny pomysl wyjasniajacy to zjawisko jaki przyszedl mi do glowy, to
powstawanie ukladu katalitycznego zlozonego z gromadzacych sie
wodorotlenkow/tlenkow zelaza i manganu na zlozu filtrujacym. Ale nie
potrafie tego zweryfikowac.
> krystian j.

Nie wiem czy ten uklad zelaza i manganu jest na tyle mocny by móc
katalizowac taka reakcje w srodowisku wodnym, przy wzglednie malym stezeniu
reagentów. Choc moze sie myle. Mi do glowy przychodza bakterie które Mozesz
miec w zlozu. Mysle ze odpowiednie reakcje enzymatyczne moga miec miejsce z
utworzeniem azotynów. Choc niewykluczone tez ze moze isniec jakis synergizm.

Z powazaniem
Michael de Greyangel