Re: Re: katalityczne utlenianie N2 ?

Autor: Krystian <krystianj_at_op.pl>
Data: Tue 08 Nov 2005 - 22:54:57 MET

>Nie wiem czy ten uklad zelaza i manganu jest na tyle mocny by móc
>katalizowac taka reakcje w srodowisku wodnym, przy wzglednie malym stezeniu
>reagentów. Choc moze sie myle. Mi do glowy przychodza bakterie które Mozesz
>miec w zlozu. Mysle ze odpowiednie reakcje enzymatyczne moga miec miejsce z
>utworzeniem azotynów. Choc niewykluczone tez ze moze isniec jakis synergizm.
>
>Z powazaniem
>Michael de Greyangel

Bakterie nitryfikacyjne tez przyszly mi do glowy jako jedna z mozliwosci.
Jednak z probek wody nie udaje sie wyhodowac zadnych koloni na nastepujacych podlozach: AGAR ENDO LES, DILE ESCULINE AZIDE AGAR, CETRIMIDE AGAR BASE. Czyli nie wystepuja: Escherichia coli, Enterokoki, Clostridium perfringens, grupa coli termotolerancyjna, nie wystepuja tez zarodniki grzybow i plesni. Ogulna liczba bakterii w 1ml utrzymuje sie na niskim poziomie.
Z powazaniem Krysian j.