alkohol etylowy + nadmanganian potasu

Autor: <emilslaczka_at_tlen.pl>
Data: Tue 08 Nov 2005 - 12:10:39 MET

Witam
Mam pytanie które wynikło po lekturze Książki Z. Nowickiego &#8211; Domowe piwa, cydry, wina .... W książce tej jest opis oczyszczania spirytusu surowego z oleju fuzlowego. W skrócie wygląda on tak iż na każdy litr spirytusu dodajemy 1 g nadmanganianu potasu i po wytrąceniu osadu przepuszczamy całość przez filtr papierowy, a następnie dodajemy do spirytusu 50 g węgla drzewnego i odstawiamy na 3-4 tygodnie codziennie mieszając. Po tym czasie przelewamy go przez filtr papierowy.
Moje pytanie dotyczy pierwszego etapu czyli nadmanganian + alkohol. Czy nadmanganian reaguje tylko z alkoholami &#8222;wyższymi&#8221; niż etanol (czyli z fuzlami)? czy ewentualna ilość nadmanganianu która nie utworzy osadu zostanie później pochłonięta przez węgiel ? jaka jest toksyczność nadmanganianu zakładając iż w spirytusie zostaną jakieś jego ilości.

Emil