katalityczne utlenianie N2 ?

Autor: Krystian <krystianj_at_op.pl>
Data: Mon 07 Nov 2005 - 22:38:12 MET

W procesie odzelaziania wody pitnej przeprowadza sie napowietrzanie wody w celu utlenienia kationow zelaza i manganu i przeprowadzeniu ich w nierozpuszczalne wodorotlenki, a nastepnie przepuszcza sie ja przez zloza filtrujace. Z czasem nastepuje
wzrost stezenia azotynow w wodzie po przepuszczeniu przez zloze (przy stalym stezeniu w ujeciu). Czy ktos ma pomysl na wyjasnienie tego procesu ?
Jedyny pomysl wyjasniajacy to zjawisko jaki przyszedl mi do glowy, to powstawanie ukladu katalitycznego zlozonego z gromadzacych sie wodorotlenkow/tlenkow zelaza i manganu na zlozu filtrujacym. Ale nie potrafie tego zweryfikowac.
krystian j.