Re: Pytanie do Pana Rafała

Autor: Alibaba <gelar_at_interia.pl>
Data: Sat 05 Nov 2005 - 09:45:35 MET

Witam
    Przepraszam bo pytanie nie było skierowane do mnie ale czy cynk
słabokwaśny jest bardzo dobry na pokrycia wymagające dużej odporności
korozyjnej - w badaniach w komorze solnej wyniki pokryć w kąpielach
alkalicznych były bardziej odporne na mgłę solną a dodatkowo są one bardziej
odporne na zgniatanie bo są bardziej plastyczne - temat do przemyślenia.
    Dla wojska można zastosować cynkowanie i na to chromianke olivkową która
jest aż ciężka od Cr+6 i odporność jest dobra, lub chromiankę żółta i na to
położyć ( różne określenia uszczelniacz lub lakier z Si ) i odporność po
procesie prowadzonym w bębnach do 200h do WR( biała korozja)
    Pełna ekologia to pokrycie cynkiem a na to grubopowlokowa chromianka Cr
+3 i to także można uszczelnić.

Jeśli ktoś z grupowiczów zajmuje się pokryciami galwanicznymi to bardzo
chętnie podyskutuję bo zawsze ktoś ma swoje doświadczenia które pozwalają
szybciej zrozumieć galwanotechnikę a ja w zamian służę swoimi
doświadczeniami i kontaktami .

Mirosław Rusin
mirek.rusin@interia.pl

Facet, Kobieta, Samochody, Randki... >>> http://link.interia.pl/f18d2