Re: fosfatowanie

Autor: Maciej Wolski <m.wolski_at_frez.com.pl>
Data: Sat 05 Nov 2005 - 12:30:33 MET

Użytkownik Rafał Wróbel napisał:

> Witam serdecznie
>
> Nie wiem pod jaką powłokę chce Pan wytworzyć podpowłokę fosforanową
> więc proszę o sprecyzowanie. Ja osobiście miałem doczynienia w pracy
> zawodowej z fosfatowaniem stali węglowych pod powłoki farb
> poliestrowych nakładanych metodą fluidyzacyjną piecową.
>
> Technologia nakładania takiej podpowłoki fosforanowej jest wręcz
> banalna i sprowadza się do:
>
> 1) zanurzenia w roztworze aktywnym detali w przypadku piaskowanych
> uprzednio elementów
> 2) mycia ostrymi ścierkami detali skorodowanych powierzchniowo o
> [...]
bardzo dziękuję Panu za szybką odpowiedź.

fosfatowanie w moim przypadku ma się odbywać na detale wykonane ze stali
automatowej
i ST3, ST5. Detale te są nastęnie piskowane i poddawane obróbce
fosfatowaniu.
Na fosfatowanie ma przyjść 2 x warstwa farby (CHEMOFIL) zwiększającej
przyczepność.
Na warstwę farby ma przyjść guma.
Czy w konkretnym moim przypadku proces fosfatowania odbywa się zgodnie z
Pana opisem ?
czy też są różne odstępstwa zależne od materiału pokrywanego jak i
materiału przychodzącego
warstwę fosfatowania

z góry dziękuję i pozdrawiam

    Maciej Wolski