[trochę OT] o "Boskiej cząstce" - było: mezony

Autor: Krzysztof Kleszcz <klechu13_at_poczta.okay.pl>
Data: Thu 12 May 2005 - 14:03:17 MET DST

TŻ> Jedna rzecz zawsze denerwowała mnie w takich książkach.
TŻ> Upraszczając facet tłukł protony antyprotonami i otrzymywał
TŻ> olbrzymie ilości innych cząstek a ja nie wiedziałem
TŻ> dlaczego powstają takie a nie inne cząsteczki.

Zauważ tylko, że książka ta nie jest podręcznikiem, jej zadanie to
raczej zaciekawienie i szerzenie wiedzy na poziomie podstawowym. Po
jej lekturze zaciekawiło mnie bardzo wiele rzeczy, rowniez wiele pytan
pozostalo bez odpowiedzi, dlatego sięgnąłem po bardziej fachową
literaturę, gdzie zagadnienia te są omówione dokładniej, ale też mniej
przystępnym językiem. Z drugiej strony trzeba też przyznać że książka
niesie z sobą bardzo dużo informacji i można się dużo nauczyć czytając
ją. (np wczesniej nie wiedziałem że jest 6 kwarków, że istnieją
cząstki W i Z, czym się różni oddziaływanie silne od słabego, poza tym
już prawie udaje mi się wyobrazic sobie elektron nie jako kulkę:).
No i styl pisania jest świetny:)
Nie wiem czy przeczytałeś całą, jeśli nie to polecam (lepiej poszukać
w antykwariatach/na allegro, bo z monitora ciężko się czyta). Od jej
przeczytania rozpoczęło się moje zaciekawienie chemią i fizyką jądrową,
wlasnie czytam 600-stronicową "Energię jądrową" :)

pozdrawiam
Krzysiek Kleszcz