Re: CHEMICZNE OTRZYMYWANIE FLUORU (podsumowanie tematu)

Autor: Tomasz Pluciński <tomek_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Wed 17 Nov 2004 - 22:21:01 MET

> Jeśli potrzebowałbyś konkretne publikacje na temat tych
utleniaczy -
> podaj swój e-mail prywatny, to mogę wrzucić w załączniku całe artykuły.

> 1. Rodnik hydroksylowy [HO z kropką w indeksie górnym], można go orzymywać
> kilkoma metodami,
> 3. Dioxirany [a wśród nich najsilniejszy -
metylo(trifluorometylo)dioxiran];
> wśród dioxiranów najpopularniejszym jest dimetylodioxiran -DMD lub DMDO
> 4. oraz wspomniany kompleks HOF.CH3CN (podobno łatwy do otrzymania, gdy
mamy
> fluor). Ten związek jest silniejszym utleniaczem niż dioxirany (chociaż i
te
> ostatnie są b. silnymi utleniaczami!!

Z przyjemnością. A szczególnie szukam metody otrzymywania rodnika
ponadtlenkowego. Jest ciągle cytowana Reakcja Fentona Fe2+ + H2O2. Ale
żadnych szczegółów. A chciałbym znaleźć prostysposób wykazania, że
mieszanina ta jest gwałtowniejszym utleniaczem niż macierzysty H2O2.
Adres mailowy: wrzuć po prosty: "odpowiedz autorowi" lub
tomek@chem.univ.gda.pl
ukłony tpluciński