Re: Nowotwory!

Autor: Lukasz Kuzma <kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl>
Data: Tue, 20 Apr 2004 08:32:26 +0200 (CEST)

Przepraszam ze tak pozno odpiasuje ale ostatnio nieczesto siadam przy
sieci...

>Na ile orientuje się w temacie to komórki nowotworowe są to komórki które
>nie ulegaja zaprogramowanej smierci.
tak. Ten proces zwie sie apoptoza.

>Są one nieśmiertelne ponieważ końcówki
>telomerów ulegaja odnowieniu a nie skróceniu jak to ma miejsce w normalnej
>komórce. Telomery odpowiadają za samozagładę komórki.
Zgadzam sie, w komorce nowotworowej jest eznym ktory zwie sie ..
zgadnijcie ... telomeraza :-) odpowiada on za przylaczenie odcietej
koncowki telomeru (wlasnie one sa licznikiem podzialow, a telomeraza
ciagle licznik cofa)
jest to b. wazny kierunek badan, niestety, nie leczacy ale na pewno bedzie
baaaardzo wspomagal inne kierunki leczenia. Niestety, nie siedze juz w
temacie (jakies 5 lat) i nie wiem czy sie udalo uzyskac strukture
krystaliczna telomerazy.
swoja droga dla mnie jest to jeden z najciekawszych kierunkow badan..

pozdrawiam serdecznie

Lukasz Kuzma
Wydzial Humanistyczno-Spoleczny
Akademia Techniczno-Humanistyczna