Re: Nowotwory!

Autor: Henryk Kotyński <henryk-henryk_at_poczta.wp.pl>
Data: Wed, 14 Apr 2004 17:07:17 +0200

> Z tego co mi wiadomo to komorki nowotworowe jest to "pewien zmutowany
układ"
> zbudowany z aminokwasów. Czy moglbym sie jescze cos dowiedziec o tym??

Na ile orientuje się w temacie to komórki nowotworowe są to komórki które
nie ulegaja zaprogramowanej smierci. Są one nieśmiertelne ponieważ końcówki
telomerów ulegaja odnowieniu a nie skróceniu jak to ma miejsce w normalnej
komórce. Telomery odpowiadają za samozagładę komórki. Dodatkowo komórki
nowotworowe potrafią zmusić organizm do rozbudowy naczyń krwionośnych w
obrębie strefy wzrostu raka (jak dobrze pamietam jest to proces
angiogenezy), w wyniku czego rak sie rozrasta. W sytacji gdyby nie
dochodziło do tego procesu komórki nowotworowe nie rozrastałyby ę. Nauka
poszukje środków które by hamowały proces angiogenezy co doprowadziło by do
zagłodzenia raka.
HK