Nowotwory!

Autor: Łukasz Biernacki <lukasz.brn_at_wp.pl>
Data: Tue, 13 Apr 2004 22:27:30 +0200

    Witam Sznownych Chemików!!!
TO będzie raczej zagadnienie z biochemii!

Ciekawi mnie bardzo fakt wzrastającej zachorowalności na choroby
nowotworowe. I tak ze statystyki ciekawy jestem czemu tak gwałtownie w
naszych czasach jest wysoka zachorowalność na różnego rodzaju raki.
Czy np. nie jest tak że my nawet o tym nie wiemy ale te paskudztwa czym nas
karmia z zaachodu wywołują różne nowotwory. Bo jakoś dziwnym mi sie wydaje
ze np. za czasów moich dziadków nie słyszało sie o tylu zachorowaniach jak
teraz (a przeciez wtedy palili papierosy i to nawet bez filtra). A teraz
nawet mój kolega (16 lat) zachorowal ostatnio na osteosarcoma ale
naszczescie juz jest po zabiegu i jest wszystko dobrze. Jednak nie chodzi mi
tu o genetyczne(rodzinne) dziedziczenie tej choroby, ale o wpływ pokarmu,
napojów, nie wiem moze klimatu ,innych życiowych czynników na rozój tej
choroby.

Z tego co mi wiadomo to komorki nowotworowe jest to "pewien zmutowany układ"
zbudowany z aminokwasów. Czy moglbym sie jescze cos dowiedziec o tym??

Z góry Dziekuje

Łuaksz Biernacki