Re: Nowotwory!

Autor: Witek Mozga <mozga_at_trimen.pl>
Data: Wed, 14 Apr 2004 07:16:45 +0200

> ciekawy jestem czemu tak gwałtownie w
> naszych czasach jest wysoka zachorowalność na różnego rodzaju raki.

osmielam sie twierdzic, ze to nie zachorowalnosc wzrasta, lecz
wykrywalnosc tychze schorzen.

> Czy np. nie jest tak że my nawet o tym nie wiemy ale te paskudztwa
> czym nas karmia z zaachodu wywołują różne nowotwory.

ta... oczywiscie.

> Bo jakoś dziwnym
> mi sie wydaje ze np. za czasów moich dziadków nie słyszało sie o tylu

bo za czasow Twoich dziadkow po prostu sie umieralo i bylo wsio rawno
czy to zawal, rak czy wylew. Kto to mogl stwierdzic bez tomografii,
roentgena, badan krwii itp?

>A teraz nawet mój kolega (16 lat) zachorowal ostatnio na

A moja babcia mial kilkanascioro rodzenstwa, z czego przezyly 2
osoby. Reszta zmarla w dziecinstwie i to bylo normalne. Obecnie
przezywalnosc noworodkow jest bardzo duza, coraz wiecej chorob sie
leczy i ratuje. Przez to brak jest selekcji naturalnej i
spoleczenstwo jest coraz slabsze.A pozniej ludzie sie dziwia, ze w
wieku 20 lat ktos ma zawal czy raka. Gdyby sie urodzil za czasow
Twoich dziadkow, to nie przeżylby nawet kilku lat i nie byloby
sprawy.

> Z tego co mi wiadomo to komorki nowotworowe jest to "pewien zmutowany
> układ" zbudowany z aminokwasów.

Z tego co mi wiadomo, to nowotwor sklada sie z komorek z uszkodzonym
DNA, dzieki czemu uzyskuja one niesmiertelnosc i dziela sie bez
opamietania., rozrastajac sie w organizmie. Czasem masa komorek
nowotworowych moze dochodzic nawet do kilkunastu kilogramow.

--
Witek
http://www.trimen.pl/witek/