Re: Off topic --> pegasus mail vs the bat [Re: Re[2]: Drobna kwestia techniczna]

Autor: Michal Nejman <michauer_at_catv.retsat1.com.pl>
Data: Sat, 13 Mar 2004 18:58:47 +0100

AK> Ciekaw natomiast jestem czy The Bat posiada mozliwosc sciagniecia samych
AK> naglowkow poczty, bez sciagania tresci maili i zaznaczenie, ktore maja byc
AK> skasowane na serwerze bez potrzeby ich sciagania

Oczywiscie ze posiada. Jest duzo mozliwosci przegladania wiadomosci z
kont pop3: automatyczny podglad samego naglowka (mozna rowniez do
naglowka dodac dowolna liczbe linii, ktore maja zostac wyswietlone),
pobieranie wybranych maili, kasowanie, ustawianie znacznikow pobrany/usuniety.

AK> Pmail oferuje wiele "identities" - "tozsamosci", czyli mozliwosc przelaczania
AK> w jednym oknie programu pomiedzy roznymi nazwijmy to "kontami". Oczywiscie
AK> mozna tez rozne tozsamosci wlaczac w oddzielnych oknach z oddzielnymi
AK> folderami - czy The Bat tez oferuje taka swobode wyboru?

w The Bat nie ma tozsamosci. Sa po prostu konta. Kazdemu kontu mozna
przypisac niezalezne ustawienia, zabezpieczyc haslem, okreslic kiedy i
jak maja byc pobierane wiadomosci.

AK> A jesli tak, to czy
AK> pozwala rowniez dla jednej tozsamosci (a nie kazdej oddzielnie) sciagac poczte
AK> z wielu roznych kont i serwerow (mozna powiedziec, ze to cos w rodzaju funkcji
AK> fetchmail)? Podobnie jest zreszta z wysylaniem...

Jedno konto w The Bat = jedno konto na serwerze pocztowym. Jesli masz
na przyklad 10 kont a dla wygody chcesz zeby maile byly przechowywane
w jednym folderze, ustawiasz odpowiedni filtr, ktory po pobraniu maili
z tych wszystkich serwerow przenosi je do jednego folderu zbiorczego.

AK> Czy The Bat pozwala na zdefiniowanie po ilu wiadomosciach ma byc planowe
AK> przerwane sciagania poczty i rozpoczecie jej sciagania od nowa?

Nie ma takiej potrzeby. The bat po prawidlowym pobaniu choc jednej
wiadomosci, odznacza ja jako pobrana, umieszcza w odpowiednim folderze
i kasuje z serwera (o ile nie jest zaznaczona opcja: pozostawiaj kopie
na serwerze). W przypadku gdy nastapi zerwanie polaczenia po jego
wznowieniu the bat pobiera tylko nowe niepobrane dotad wiadomosci.

AK> Czy The Bat pozwala na sciaganie postow z serwera bez ich wykasowywania z
AK> serwera, ale przy nastepnym sciaganiu juz tych poprzednio sciagnietych postow,
AK> pomimo ze nie zostaly wykasowane z serwera nie pobiera?

Tak, pozwala tez okreslic czas pozostawania nieprzeczytanych
maili na serwerze oraz ma mozliwosc usuwania wiadomosci z serwera po
umieszczeniu ich w koszu The bata.

AK> Czy The Bat pozwala na ustawienie ograniczenia wielkosci pojedynczego postu,
AK> powyzej ktorej posty przekraczajace te wielkosc nie beda sciagane?

Tak, w takim przypadku po osiagnieciu zadanej wielosci pliku the bat
generuje mail z odpowiednim komentarzem o nadejsciu duzej wiadomosci i
wyswietla naglowki tej wiadomosci. Uzytkownik ma mozliwosc wyboru czy
wiadomosc ta pobrac czy usunac ja (mozna automatycznie) z serwera.

AK> Itp. itd.

A czy Pegasus Mail posiada obsluge "smtp authorization"? A jesli tak to
jakie mechanizmy kodowania wysylania hasla sa dostepne?

AK> Nie sadze, zeby komercyjny The Bat byl lepszym programem od bezplatnego
AK> Pegasus Mail, choc nie znajac dobrze The Bata oczywiscie moge sie mylic.

Ja z kolei nie znam sie na Pegasus Mail, wiec nie bede sie wypowiadal
co jest lepsze.

Co do Re[2]: to rzeczywiscie nie jest to zgodne z regulami rfc, ale
mozna wylaczyc ta funkcje.

--
Michal Nejman