Off topic --> pegasus mail vs the bat [Re: Re[2]: Drobna kwestia techniczna]

Autor: Andrzej Kasperowicz <andyk_at_spunge.org>
Data: Sat, 13 Mar 2004 08:23:21 -0600 (EST)

> Czy Pegasus ma tez tyle opcji odnoscnie potwierdzenia? I w czym jest

Nie, tylko po co, skoro jak widac i tak taki zestaw jaki jest w The Bat jest
dla Tomka niewystarczajacy.

> lepszy poza tym ze jest darmowy od The Bat? Ma filtry antyspamowe?

Oczywiscie, ze ma.
Poza tym Pegaus Mail byl pierwszym programem w calym internecie, ktory
oferowal filtrowanie postow (wprowadzono te opcje w 1991 r.) i do tej pory
zaden klient pocztowy nie ma bardziej zaawansowanego filtrowania niz Pegasus!
Tu masz spis glownych features Pegasusa:
http://www.pmail.com/overviews/ovw_winpmail.htm

> Bez przesady, watpie zeby ktos zadal potwierdzenia przeczytania po to
> by sprawdzac czy odbiorca rzeczywiscie czyta jego maile, kiedy je
> czyta itd. Potwierdzenie przeczytania moim zdaniem ma upewnic nadawce
> ze jego mail zostal poprawnie odebrany. Istnieje jeszcze jedna funkcja

Niekoniecznie, do tego istnieje wlasnie ta druga funkcja, o ktorej pozniej
mowisz.

> tzw. "potwierdzenie odbioru", do ktorego nie potrzeba ingerencji
> odbiorcy gdyz sprawe zalatwia automatycznie serwer odbiorcy. Niestety
> nie kazdy serwer ta funkcje obsluguje i nie kazdy program pocztowy
> pozwala wysylac zadanie potwierdzenia odbioru. A tak z ciekawosci
> spytam: Pegasus pozwala?

Oczywiscie, od niemal poczatkow jego istnienia.

Ciekaw natomiast jestem czy The Bat posiada mozliwosc sciagniecia samych
naglowkow poczty, bez sciagania tresci maili i zaznaczenie, ktore maja byc
skasowane na serwerze bez potrzeby ich sciagania (nie chodzi mi o IMAP, to sie
odbywa przez POP3, choc oczywiscie wsparcie dla IMAP pmail tez ma)?
Pmail oferuje wiele "identities" - "tozsamosci", czyli mozliwosc przelaczania
w jednym oknie programu pomiedzy roznymi nazwijmy to "kontami". Oczywiscie
mozna tez rozne tozsamosci wlaczac w oddzielnych oknach z oddzielnymi
folderami - czy The Bat tez oferuje taka swobode wyboru? A jesli tak, to czy
pozwala rowniez dla jednej tozsamosci (a nie kazdej oddzielnie) sciagac poczte
z wielu roznych kont i serwerow (mozna powiedziec, ze to cos w rodzaju funkcji
fetchmail)? Podobnie jest zreszta z wysylaniem...
Czy The Bat pozwala na zdefiniowanie po ilu wiadomosciach ma byc planowe
przerwane sciagania poczty i rozpoczecie jej sciagania od nowa? Wbrew pozorom
to bardzo przydatna funkcja, gdy kiedys mialem ponad tysiac nieprzeczytanych
maili na koncie, kiepskie polaczenie bez przerwy powodowalo przerywanie
sciagania, a jego ponowne wznowienie bez wlaczenia odpowiedni opcji w pmailu
skutkowalo zasysaniem wszystkiego od poczatku, czyli wlacznie z mailami juz
sciagnietymi (i tak wlasnie zachowuje sie wiekszosc klientow pocztowych) i jak
zwykle po kilkudziesieciu zassanych mailach polaczenie znowu przeryalo i cala
zabawa zaczynala sie od poczatku. Po ustawieniu w Pegasusie opcji pozwalajacej
na przerywanie i wznawianie sciagania po 30 mailach udalo sie bez problemu
sciagnac calosc ponad tysiaca postow - bez tej funkcji w Pegasusie byloby to
niemal niemozliwe w takim jak opisany wyzej przypadku.
Czy The Bat pozwala na sciaganie postow z serwera bez ich wykasowywania z
serwera, ale przy nastepnym sciaganiu juz tych poprzednio sciagnietych postow,
pomimo ze nie zostaly wykasowane z serwera nie pobiera? Bo pmail tez na to
pozwala.
Czy The Bat pozwala na ustawienie ograniczenia wielkosci pojedynczego postu,
powyzej ktorej posty przekraczajace te wielkosc nie beda sciagane? Pmail
pozwala.

Itp. itd.

Nie sadze, zeby komercyjny The Bat byl lepszym programem od bezplatnego
Pegasus Mail, choc nie znajac dobrze The Bata oczywiscie moge sie mylic.

ak