Autor: Ser Cheese (sercheese_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 16 Feb 2004 - 23:22:57 MET

Dreczy mnie dylemat :) a jutro mam sprawdzian z chemii... mianowicie w dwoch ksiazkach do chemii pisze w rozny sposob jak powinna wygladac rekacja sulfonowania benzenu.
w jednej:
benzen + SO3 --H2SO4--> kwas benzenosulfonowy a w drugiej:
benzen + H2SO4 --SO3--> kwas benzenosulfonowy + H2O

ktora rekacja jest poprawna? czy moze obie? :) problem w tym, ze czesto i SO3 i H2SO4 znajduja sie na jednej strzalce

druga sprawa to wzor benzenu. Czy wzor Kekulego wciaz jest uzywany i uznawany za poprawny czy nie? Ja uzywam wzoru z zaznaczonymi zdelokalizowanymi podwojnymi wiazaniami (czyli ten z koleczkiem :P), ale w nowych ksiazkach wciaz spotykam wzor Kekulego.

To by bylo na tyle, dzieki za odpowiedz! Adam