Autor: Witek Mozga (mozga_at_trimen.pl)
Data: Wed 04 Feb 2004 - 08:16:31 MET

> A teraz do rzeczy: wydaje mi się, że jednym z najlepszych sposobów
> unieszkodliwiania iperytu jest jego utlenianie.

Zastanawiam sie czy prostsza metoda nie bylaby reakcja z amoniakiem lub innymi silnymi nukleofilami, ktorymi da sie latwo manipulowac, moze tiomocznik, albo siarczek sodu? Utlenianie dziala, bo siarka z iperytu po utlenienu traci wlasciwosci nukleofilowe i nie jest w stanie wspomagac podstawienia atomu chloru w lancuchu. A gdyby tak zamiast dezaktywowac siarke, zdezaktywowac chlory? A moze jedno i drugie? Zdezaktywowac chlory i jeszcze utlenic siarke.

Skoro badales iperyt, jak sadzisz, czy latwo byloby podstawiac chlory amoniakiem, ktory jest przeciez tani i chyba taniej by to wyszlo niz utlenianie? Ale pewnie gdyby bylo to takie proste, to juz ktos by na to wpadl.

--
Witek
http://www.trimen.pl/witek/