Autor: Roman J. Farański (faranski_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 03 Feb 2004 - 10:02:51 MET
Chodzić mogło tylko o przypadek, kiedy wydziela się ciepło
> potrzebne do stopienia śniegu. Ciepło to jest dostarczane w wyniku
> tworzenia hydratu. Stopiony śnieg tworząc słoną wodę (breję) nie
> zamarza tak łatwo.
............
Fakt, tyle że historyczny ..............., drogowcy od lat stosują sól
kuchenną ale i też odpadową, np. z procesów wysalania (gotowe zatężone
roztwory solanki), czy też (w zależności od źródeł dostępu) mieszanki kilku
soli np. NaCl, CaCl2, rzadko, bardzo rzadko czysty CaCl2 (za drogi) .....
i stosować będą .....,
> Najlepiej zerknąć do źródła:
> http://www.kbn.gov.pl/pub/kbn/eureka/0334/92ZUD.html
Zajrzałem, i chyba do mnie dociera o co tu chodzi ......,
Jeżeli poważny adiunkt Prywatnej Wyzszej Szkoly Ochrony Środowiska w Radomiu
bierze się za fizykochemie "polskich dróg", znaczy - ktoś ma kłopoty z
zagospodarowaniem (utylizacją) znacznej ilości odpadu niebezpiecznego
zawierającego CaCl2 .............,
Czyli trzeba do tego "dobudować ideologie", typu - że kółko jest okrągłe,
albo kwadratowe, jaka to zresztą różnica ...............,
W sumie chodzi prawdopodobnie o kasę ....,
Jednym słowem, nie mój las, nie moje małpy ....,
Zakładam, że sprawa będzie incydentalna, odpad sie zagospodaruje, ktos
zarobi - i spokoj,
a ja dla bezpieczeństwa karoserii mojego samochodu raczej omijać będę Radom
i jego okolice
Ukłony
Roman
>
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 03 Feb 2004 - 11:12:12 MET