Autor: Andrzej Kasperowicz (andyk_at_spunge.org)
Data: Mon 02 Feb 2004 - 15:28:49 MET

> Fakt, od dawna znane i stosowane.

No ale to stwierdzenie w tym artykule:
"Chlorek wapnia wysypywany na śnieg lub lód chłonie wilgoć. Podczas tej reakcji wydzielają się duże ilości ciepła, które roztapia śnieg i lód." do Demaskatora sie przeciez nadaje.

Tak samo jest zreszta w oryginalnym artykule w Wyborczej: http://serwisy.gazeta.pl/nauka/1,34148,1892747.html

Juz nawet to powtorne odkrycie Ameryki opatentowali: "W październiku 2003 r. badacze zgłosili swój wynalazek w Urzędzie Patentowym (nr P-362675, nazwa: "środek do usuwania śniegu i lodu"). Rozpoczęli też starania o wdrożenie swego pomysłu - złożyli go w Ministerstwie Środowiska oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad." Ciekawe czy w patencie tez przeszla ta gafa?

ak