Re: Synteza

Autor: Jerzy Peszke <j.peszke_at_rocketmail.com>
Data: Sun, 18 Jan 2004 10:56:01 -0800 (PST)

--- Wojciech Szczepankiewicz <wojtex_at_polsl.gliwice.pl>
wrote:

> dodac NaOH w
> sodu. Dzialamy
> i moze tu da
> karboksylowa??
> >

> W jaki sposób NaOH miałby przemiebić p-ksylen w
> fenolan? Przemiana grupy
> hydroksylowej na karboksylową... To jakaś nowa
> chemia?
>
> Wojtek

Panowie, przepraszam ze z pozycji belfra wtracam swoje
3 grosze, ale o ile mi wiadomo, to ksylen ma wzor:
H3C-C6H4-CH3. Gdzie tam jest grupa hydroksylowa? Jesli
sie myle, to mnie porawcie.
Problem polega na tym aby zamienic grupe hydroksylowa
na karboksylowa. Polecam biblie chemikow: "Chemia
Organiczna" Morisson, Boyd

Jurek