Re: NMR jako mikroskop.

Autor: Andrzej Kasperowicz <andyk_at_spunge.org>
Data: Sun, 18 Jan 2004 12:50:39 -0600 (EST)

> Powstaje pytanie, jak uzyskać powiększenie. O ile wiem, próbki pracujące
> na procie muszą mieć objętość ułamka centymetra sześciennego, a ilość
> substancji powinna być reżdu miligramów, aby udało się uzyskać sygnał
> protonowy. Wydajem mi się, że w pojedynczych komórkach jest za mało
> substancji, aby powstał czytelny sygnał.

A NMR o jakiej czestotliwosci fali radiowej oraz natezenia pola magnetycznego
masz na mysli? Bo chyba nie wiecej niz 200 MHz, to wowczas moze sie i zgadza,
ze ich czulosc jest za mala, ale zapewne kiedys te lepsze tez sie upowszechnia
i stanieja. Ostatecznie w Polsce juz mamy mikroskop NMR w IFJ 360 MHz i 8,4 T,
rozdzielczosc powiekszen 30 mikronow.

Tu mozna zobaczyc fotografie 800 MHzowego NMRu:
http://www.emsl.pnl.gov/capabs/hfmrf.shtml

ak