Autor: Andrzej Kasperowicz (andyk_at_termisoc.org)
Data: Sat 13 Sep 2003 - 21:09:42 MET DST

> Nie wiedzialem ze kapusta moze miec az takie kolory :-0

Sok z czerwonej kapusty jest wskaznikiem pH. Zreszta herbata tez (po dodaniu soku z cytryny roztwor robi sie wyraznie jasniejszy).

> Na mój post wyslaly odpowiedz 3 osoby (i thx za to)
> Chcialbym odpowiedziec na nie razem (poniewaz sa podobne)
> Wiec jak:
> A) Wyslac nowy list do wszystkich
> B) Odpowiedziec na kazdy z osobna

Mozna odpowiedziec na kazdy z osobna, wszystkie te posty zostana wyslane na ten sam adres chemfan_at_man.lodz.pl i zostana one przez program obslugujacy te liste rozeslane do wszystkich subskrybentow listy. Wazne jest natomiast, zeby odpowiadajac na czyjsc e-mail wycinac niepotrzebne cytaty (w tym poscie, na ktory teraz odpowiadam tego nie zrobiles - byly cytowane cale dlugie listy, do ktorych sie tak naprawde nie ustosunkowywales, wiec nalezalo te wszystkie niepotrzebne fragmenty wyciac pozostawiajac tylko niezbedna mala ilosc pozwalajaca na zorientowanie sie odnosnie czego odpisujesz w danym momencie, zreszta przyjrzyj sie jak odpowiadam Tobie).

Zobacz tez:
http://chemfan.pg.gda.pl/Powitanie/index.html#Regulamin

> Teraz umiescilem cytaty z dwóch postów

Ponadto skonfiguruj swoj program pocztowy, zeby cytaty oznaczal znakami > .

> cos jeszcze dziwniejszego... Teraz to ten osad jest... brazowawy!

Sole zelazawe latwo sie utleniaja do zelazowych tlenem z powietrza.

> Elektrolize przeprowadzilem sobie po mialem nadzieje ze jakos NaOH mi
> sie wytworzy ale cos nie wyszlo... :-(

Bez membrany oddzielajacej przestrzen katodowa i anodowa oraz bez odpowiednich elektrod (ale mozesz wyprobowac grafitowe z bateryjek, chociaz one tez sie szybko zuzywaja (puszcza spoiwo i po jakims czasie pelno jest grafitu w r-rze)) trudno bedzie. Jest co prawda jeszcze metoda z amalgamatem Hg, ale nie polecam... Kiedys stosowano tez metode wymiany
Ca(OH)2 + Na2CO3= CaCO3 + 2NaOH

ak