Autor: Endrju (EndrjuX_at_poczta.fm)
Data: Tue 09 Sep 2003 - 17:46:36 MET DST

Witam!

Właśnie przed chwilą do roztworu zwykłej soli kuchennej wsadziłem dwa gwoździe (jeden do + baterii 1,5 V a drugi do -). Przy anodzie zebrały się bąbelki (chlor). Po ok. 10 minutach wyciągnąłem gwoździe z wody. Na górze był jakiś ciemno zielony osad (który potem osiadł na dnie). Chciałbym się dowiedzieć co za ciecz mi tam powstała i co ta zielone trociny (bo tak to wygląda).

Kiedy wywar z czerwonej kapusty robi się... żółty!? (w zasadach zielony w kwasach czerwony);

Teraz coś o mnie...

Interesuje się chemią ale tak właściwie to doświadczeniami. Chodze tylko do III klasy gimnazjum więc domowego laboratorium to ja nie mam...

          Pozdro Andrzej K 'E.N.D.R.J.U'