Autor: Tomasz Plucinski (tomek_at_chem.univ.gda.pl)
Data: Mon 07 Apr 2003 - 15:32:29 MET DST

> Ale w jakich stezeniach! Nawiasem mowiac, wystepuje naturalnie
> w serkach, dodawany jest tez do paszy, aby prosiaczki chetnie
> jadly i szybko rosly.

nie wiem w jakich, ale wiem od fachowców, że kest stosowany
> Czy otworzyles kiedys butelke z diacetylem w laboratorium (nie
> pod wyciagiem), podejrzewam, ze nie.

Alez tak. Pachnie dosc intensywnie, ale znosnie. Oczywisty zapach masla. Czy na pewno mowimy o tym samym? CH3CO-COCH3 Uzywalem ostatnio do syntezy enaminy uzywanej do nawaniania platkow (na pokazach chemicznych w duzym audytorium) kukurydzianych (reakcja z metyloamina)
t.p.