Autor: Tomasz Ganicz (toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl)
Data: Fri 28 Mar 2003 - 10:44:18 MET

> Mam nadzieje, ze ilosc nie przechodzi w jakość?
>
> Kiedyś jakas rada naukowa (nie pamietam dokladnie w jakiej
> instytucji) uchwalila, ze publikacje w Polish Journal of Chemistry beda
> mialy podobna wagę, co w renomowanych JACS czy JOG, ktorych
> impact factor bije na łeb nasz Pol. J. Chem, a 3 publikacje w
> zeszytach naukowych tejze instytucji podobnie beda sie liczyc jak jedna
> w pismie renomowanym. W ten sposob polscy naukowcy uzyskuja odpowiednią
> ilość publikacji do uzyskania tytułu np. profesora
> Politechniki Częstochowskiej. Oczywiście jakość publikacji w takich
> [...]

Teraz obowiązuje system wymyślony przez KBN. Za poublikację po polsku w czasopiśmie bez IF dostaje się 0 punktów Za publikację po angielsku w czasopiśmie bez IF, lub IF<0.5 dostaje się 6 pt.

Od IF=0.5 do do IF=1.5 dostaje się 8 pt.
OD IF=1.5 do IF=3.5 dostaje się 12 pt.
od IF=3.5 wzwyż dostaje się 24 pt.

za patent polski jest zdaje się 6 pt.
za patent US, WO lub Eur dostaje się 12 pt. za wdrożenie - 24 pt.
za doktorat 12 pt.
za habilitację 24 pt.
za profesurę "prezydencką" 30 pt.

U nas jest aktualnie "norma" 25 pt. od doktora wzywż i 8.3 dla magistra. Czyli minimalnie trzeba "wypuścić" rocznie jedną dobrą publikację i dodać do niej jakąś gorszą, lub wypuścić dwie średnie i jedną gorszą. Za Pol.J.Chem dostaje się 8 pt, bo ma IF=0.6 coś tam.

Tomek.