Autor: Kazimierz Warmiński (kazet_at_uwm.edu.pl)
Data: Fri 14 Feb 2003 - 22:09:07 MET

> dlaczego ugotowany jeszcze
> ciepły budyń robi się rzadki po dosypaniu do niego kilku kryształków
> sacharozy (jednym słowem zwykłego cukru ) ???
> Myślałem już nad tym i myślę ,że może mieć to związek z koagulacją
białka
> zawartego w mleku, z którego przyrządzany jest budyń, pod wpływem
cukru ,
> jednakże co do tego nie jestem pewien.

Ciekawe zjawisko. Chociaż jakoś nie chce mi sie w to wierzyc, bowiem do budyniu dodaje sie cukier i to calkiem spore ilosci. Ale sam musze sprawdzic. Koagulacja raczej nie wchodzi w gre. Nie slyszalem o koagulacji bialek pod wplywem sacharozy. No coz, bez eksperymentu sie nie obedzie. Namawiam zreszta pozostalych grupowiczow i zycze smacznego.

Kazik

P.S. Jak ktos obawia sie syntetycznych barwnikow zawartych w budyniach to informuje, ze na rynku pojawil sie ostatnio budyn z beta-karotenem jako barwnikiem.