Autor: Jerzy Peszke (j.peszke_at_rocketmail.com)
Data: Wed 13 Nov 2002 - 09:57:58 MET

Jesli zabieg zostal wykonany prawidlowo, to praktycznie szkodliwosc jest zerowa. Bardzo wazne aby chip byl bardzo dokladnie wysterylizowany.

> Sama znalazlam ze po wszczepieniu go nastepuje
> infekcja i tworzy sie
> granuloma (cos w rodzaju cysty, bo to jdyny sposb na
> zatrzymanie tego
> transpondera - tak o nim pisza firmy produkujace),
> bedacy odpowiedzia
> organizmu na "obce cialo".

Na poczatku w miejscu wszczepienia tworzy sie stan zapalny, uaktywniaja sie makrofagi ktore maja za zadanie zniszczyc dane cialo obce. Podobnie dzieje sie tak z wloknami azbestowymi. Oczywiscie zniszczenie chpa jest niemozliwe wiec kolejnym stadium jest utworzenie wokol chipa wapniowo-bialkowej otoczki (cos jak skorupka jaja, tylko ze miekka).
Oczywiscie nie wszystkie zwierzaki moga to tolerowac. Moga pojawiac sie ropnie, miejscowe przewlekle stany zapalne lub w skrajnych wypadkach - nowotwory. Dlatego tez zaleca sie aby chipy wszczepiac zwierzakom mlodym, do 6 miesiecy.

> Ja chcialabym zapytac sie Was czy wiecie cos lub
> gdzie mozna znalezc
> wiadomosci o tym jak wplywa na micorchip pole
> magnetyczne znajdujace sie w
> naszych muieszaniach (tv, kuhenka mikrofalowa itd.)
> i poza nimi (anteny,
> przekazniki, linie wysokiego napicia napowietrzne i
> podziemne).

Pola magnetyczne wystepujace w naszych urzadzeniach sa niewielkie wiec musialyby byc spelnione kilka warunkow aby nastapily niekorzysne zmiany. Aczkolwiek jak kazdy przewodnik rowniez i chip pod wplywem pola magnetycznego wytwarza prad.

> Mnie sie
> wydaje ze oddzialywuja na niego, tj. nie pozostaje
> obojetny.

Nie przesadzajmy, to sa tak groszowe sprawy iz wiecej otrzymujesz od zwyklej suszarki do wlosow.

> I doszlismy do mojego zasadniczego pytania: na ile
> jest niebezpieczny
> microchip wszczepiany kilka centymetrow od mozgu.

Co rozumiesz pod pojeciem kilka centymetrow? Zaznaczam, jedy niekozystne dzialanie moze byc tylko i wylacznie poprzez infekcje i stan zapalny w miejscu wszczepienia. To nigdy nie bedzie obojetne dla organizmu i oczywiscie mozgu. Z dugiej strony, prawidlowo wykonany zabieg jest calkowicie bezpieczny. Wplyw pola magnetycznego z chpa na mozg jest zaden.

> Nie mam na ten temat
> rzadnej dokumentacji, ale bardzo mnie interesuje,
> poniewaz w Unii chca
> wporwadzic microchip jako jedyny i obowiazkowy
> sposob identyfikaci psow.
>
> Bardzo posze o pomoc.
>
> Luiza Dagmara Conti

Pozwolisz ze wyraze moja prywatna opinie. Uwazam iz jest to kolejny wymysl biurokratow w Brukseli. Czy to jest konieczne? Sprawa jest dyskusyjna. Do tej pory wystarczal identyfikator na obrozy i bylo OK. Widocznie ktos chce zarobic troche kasy....

Jurek

Do you Yahoo!?
U2 on LAUNCH - Exclusive greatest hits videos http://launch.yahoo.com/u2