Autor: Pawel Pawlowicz KCh (Paw-p_at_OZI.AR.WROC.PL)
Data: Thu 29 Aug 2002 - 10:28:10 MET DST

On 28 Aug 02, at 16:16, Lukasz Kuzma wrote:

> Chociaz popieram porozumienie z Kioto, albowiem jak mnie uczono w
> szkole mamy miec ok 0,2-0,3% dwutlenku wegla w powietrzu, ostatnio
> czytalem ze mamy juz ok 0,375%, chociaz tego nie badalem wiec pisze ze
> czytalem.

Warstwa powietrza z mojego laboratorium na drodze optycznej 0.5m przepuszcza okolo 7% swiatla w pasmie absorpcji dwutlenku wegla. Tak wiec na drodze optycznej kilku metrow pochloniete zostaje praktycznie cale promieniowanie IR w tym zakresie. Jaki jest wiec sens niedopuszczania do wzrostu stezenia CO2 w atmosferze, skoro wiecej niz 100% pochlonac sie nie da. Gdzie popelnilem blad?

Pozdrawiam,
Pawel