Autor: Łukasz Biernacki (lukasz.brn_at_wp.pl)
Data: Sun 25 Aug 2002 - 20:20:30 MET DST

Mam jeszcze pytanie czy dobrze interpretuje zasade działania pehametru??
Według mnie (oczywiście poo konsultacjach z wami) pehametr działa na zasadzie różnic potencjałów dwóch półogniw : - jednego którego znamy(roztworu): temperaturę, pH (z czego można wyliczyć potencjał)
- drugiego którego znamy(roztworu); temp., a nieznanym pH.

Ale można zmierzyć specjalnym woltomierzem potencjał elektrody i obliczyć ze wzoru pH (stężenie jonów)

Życze powodzenia z tym zadaniem którego pH mi wyszło -8 (coś takiego) - spróbuj znaleźć jakiś błąd (Ja też się postaram)

Ps. Co myślisz o złożeniu pehametru (tzn. wkładać elektrodę do roztworu , zmierzyć potencjał elektrody i obliczać ze wzoru pH roztworu)

Aha wiesz jaki może być błąd w tym zadaniu tj.
> b)
C)
wynosi

Tu błędem może być to że z podanego wzoru można luiczyć tylko pH (stężeni jonów wodorowych)
a tu są jony srebrowe czyli słabo zasadowe czyli wzór będzie taki:

>dla slabej zasady
>pH = 14 - 1/2pKz + 1/2logCz
>Cz - stezenie zasady

NIe wiem pomyślę o tym