Autor: Piotr Dembski (elion_at_kanzas.net)
Data: Mon 26 Aug 2002 - 13:46:45 MET DST

Sluchaj jesli chodzi o to zadanie to juz wiem napewno co jest zle potencjal elektrody wodorowej przyjmuje sie za 0 w zadaniach obliczeniach i doswiadczeniach. Po wstawieniu takich danych pH podwyzszylo sie do -4,5 ale jest jeszcze gdzies blad mysle jakby bylo wiadomo o jaki roztwor Ag+ chodzi to by mozna sie zastanowic. Sprobuje znalezc jakies zadanie tego typu i ci wtedy przesle.
Jesli chodzi o pehametr on dziala na zasadzie roznicy stezen ale on podaje od razu wartosc pH a wiec nie trzeba tego obliczyc ze wzoru. wiecej na temat pHmetru mozesz poczytac na stronach: http://www.ekokompleks.com.pl/phmetry.htm http://main.amu.edu.pl/~zmsp/org/14.htm

jak bys znalazl jakiegos linka dobrego na temat tego problemu to podaj go.

sorry za tamtego poprzedniego maila bez odpowiedzi za duzo sie kliknelo mi w outlooku. jezeli chodzi o zadania to jak znajde jakies to ci przesle i jeszcze sie zastanowie nad tym dalej
powodzenia i pozdrawiam
elion