Autor: Tomasz Plucinski (tomek_at_chemik.chem.univ.gda.pl)
Data: Tue 29 Jan 2002 - 11:07:31 MET

> Przypomnialem sobie, ze w jednej z ksiazek, Stefan Sekowski opisal
> slynne "weze faraona", czy rozklad rodaku rteci. Wydaje mi, ze napisal
> tam, iz produktem rozkladu jest azotek wegla C3N4. Nigdy potem nie
> spotkalem sie z tym zwiazkiem. Czy on aby istnieje? A moze Sekowski
> wcale o nim nie pisal, tylko pamiec płata mi psikusy?

Dobrowolski pisze,ze powstaje "objetosciowa substancja organiczna zwana mellonem" ale nie podaje wzoru. Ja takze pamietam jak przez mgle, ze to jakis "cyjan". Z innych ciekawostek (raczej formalnie, niz istniejacych w rzeczywistosci) N4H4: co by to tez moglo byc? No i oczywiscie pentazol N5! tomasz plucinski