Autor: toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl
Data: Tue 29 Jan 2002 - 12:11:52 MET

Tomasz Plucinski wrote:

> Dobrowolski pisze,ze powstaje "objetosciowa substancja organiczna zwana
> mellonem" ale nie podaje wzoru. Ja takze pamietam jak przez mgle, ze to
> jakis "cyjan". Z innych ciekawostek (raczej formalnie, niz istniejacych w
> rzeczywistosci) N4H4: co by to tez moglo byc? No i oczywiscie pentazol N5!
> tomasz plucinski

Azotek węgla o ogólnym wzorze N(x)C(y) to dobrze znany materiał ceramiczny. Jego struktura jest zazwyczaj porowata. W materiale występują najróżniejsze wiązania chemiczne od C-C przez C=C do C-N, przez C=N i -N=N-, które tworzą trójwymiarową sieć i dlatego ciężko jest dla takich materiałów podać konkretny wzór sumaryczny. Inne takie materiały to azotek krzemu, krzemonka, węglik krzemu itd..
Ponieważ w wierzy faraona tworzy się bardzo wysoka temperatura to można podejrzewać, że jej produktem będzie jakis materiał cermiczno-podobny z zaokludowaną w nim rtęcią.

--
Tomek "poli_merek" Ganicz
http://www.ceti.pl/kganicz/poli