Autor: Witek Mozga (mozga_at_trimen.pl)
Data: Tue 29 Jan 2002 - 10:42:25 MET

Czesc,

Czasami zastanawialem sie nad prostymi, ale dziwnymi zwiazkami chemicznymi, takimi z ktorymi rzadko ma sie do czynienia (np. ostatnio przypadkiem napotkalem nadazotek wegla CN4, a dokladnie N3-CN czyli azydocyjan, ang. cyanogen azide).

Przypomnialem sobie, ze w jednej z ksiazek, Stefan Sekowski opisal slynne "weze faraona", czy rozklad rodaku rteci. Wydaje mi, ze napisal tam, iz produktem rozkladu jest azotek wegla C3N4. Nigdy potem nie spotkalem sie z tym zwiazkiem. Czy on aby istnieje? A moze Sekowski wcale o nim nie pisal, tylko pamiec płata mi psikusy?

Witek
http://www.trimen.pl/witek/