Autor: Tomasz Holband (adeviq-spin_at_mega.com.pl)
Data: Tue 29 Jan 2002 - 13:20:37 MET

Czesc!

> Przypomnialem sobie, ze w jednej z ksiazek, Stefan
Sekowski opisal
> slynne "weze faraona", czy rozklad rodaku rteci. Wydaje
mi, ze napisal
> tam, iz produktem rozkladu jest azotek wegla C3N4. Nigdy
potem nie
> spotkalem sie z tym zwiazkiem. Czy on aby istnieje? A moze
Sekowski
> wcale o nim nie pisal, tylko pamiec płata mi psikusy?
Pamiec masz doskonala - mam przed soba biblie chemika amatora (Ciekawe doswiadczenia cz. 1) i rzeczywiscie rownanie reakcji jest nastepujace:
2Hg(CNS)2 = 2HgS + CS2 + C3N4
ten ostatni zwiazek nazwany jest wprost "azotek wegla"

Pozdrawiam

Tomasz Holband
Adeviq-SPIN