Autor: interia (sebraf_at_interia.pl)
Data: Fri 18 Jan 2002 - 15:11:44 MET

>jak to umyc w laboratorium do

LK> ponownego uzycia, tylko jak je umyc w procesie technologicznym, aby
LK> uzyskac czysty polimer PET, w postaci np.: platkow, ktory moznaby uzyc do
LK> dalszego wykorzystania, chociazby do wlokien. A raczej glownie do wlokien.
LK> dlatego proponowana wczesniej forma mycia z para wodna sie nie nadaje,

nie tylko sie nadaje ale jest stosowana na zachodzie

LK> albowiem polimer bardzo twardnieje i jest trudniejszy w dajszej obrobce,

nie stwardnieje ( moze chciales powiedziec ze zwiekszy sie jego krystalicznosc ) poniewaz dzialanie pary wodnej prawdopodobnie nie bedzie trwalo na tyle wystarczajaco dlugo

LK> dodatek 0.1% czegos innego moze spowodowac drastyczny LK> spadek jakosci wlokien.

przepraszam jakich wlokien?
z PET butelkowego nie mozna zrobic zadnych wlokien poniewaz ma zupelnie inne wlasciwosci

w procesie produkcji to najpierw syntezowany jest PET wloknotworczy A pozniej dopiero z niego przez dopolikondensowanie jego otrzymuje sie PET butelkowy , ma on ok. 2 razy wieksza srednia mase molowa

> A ze PET swietnie sie nadaje na

LK> wlokna

ale napewno nie nadaje sie na wlokna PET butelkowy

 Mi to przyszlo w zwiazku z nowa ustawa o odpadach z dia 11 mja 2001, ktora LK> w tym roku weszla w zycie. Naklada sie obowiazek na niektore podmioty LK> gromadzenia i przerobu tego typu opakowan.

LK> polarek w ktorym aktualnie siedze tez jest z LK> polaru.

wydaje mi ze tzw polary sa zrobione z PA , nie z PET

Sebastian

           mailto:sebraf_at_interia.pl