Autor: Tomasz Plucinski (tomek_at_chemik.chem.univ.gda.pl)
Data: Fri 18 Jan 2002 - 14:18:15 MET

> ziemniakow
>
> Przecież bez tego leży cała medycyna a szczególnie chirurgia i
> farmacja. :))
>
> Mam na mysli ten spory procent, ktory jest wypijany jako uzywka.
> Moznaby tu rozpoczac baaaaardzo dluga dyskusje, czy etyczna jest np.
> produkcja papierosow. Ile zboza moznaby zasiac zamiast tytoniu! O
> szkodliwosci nalogow nie wspominajac.
> Karolina

Przyznam sie ze tzw "racjonalna" argumentacja zawsze wykaze bezsensownosc takiego etycznego podejscia. Dla mnie wycinanie ogromnych polaci puszczy amazonskiej i przeznaczanie terenu pod uprawe trzciny cukrowej po to, aby wyprodukowany etanol dodawac do paliwa samochodowego - jest nieetyczne, a kiedys moze byc ocenione przez naszych nastepcow byc moze jako zbrodnicze... Tylko dlatego, ze w Brazylii samochod stal sie jeszcze wiekszym fetyszem niz w Polsce, a juz brak srodkow na import ropy i trzeba stosowac gazohol. To, czy moznaby takie uprawy przeznaczyc na ratowanie glodu na
swiecie - to zupelnie inny problem. Biale to biale, czarne to czarne... Oczywiscie mozna siegac do takich przykladow jak z parkami narodowymi. Ale jesli juz ktos taki przyklad daje, to dla nmie jest oczywiste, ze nalezy pozostawic parki narodowe nienaruszone, a zabrac sie za tereny przeznaczone pod uprawe tytoniu, opium itp. Poglady AK sa mi o wiele blizsze...
tomasz plucinski