Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Tue 15 Jan 2002 - 10:49:22 MET

> W aprawie azotowodoru dodam, ze azotowodor powoduje chyba
> znaczne zmiany cisnienia krwi (podobno spadek). W kazdym razie
> nawet przy minimalnych stezeniach krew naplywa mi do twarzy, czuje
> goraco i bialka oczu robia sie przekrwione (wygladam jak krolik :-).
> Kiedys zrobilo mi sie slabo, ale podparlem sie stolu i ustalem. Nie wiem
> natomiast co maja robic inni pracownicy gdybym padl ;-). Slyszalem,
> ze nalezy podac etanol. Wlasnie, a jak dziala etanol? Obniza czy
> podnosi cisnienie krwi?

Przy okazji azydku sodu omawiaja tez tutaj wplyw HN3 na ludzi: http://www.cdc.gov/niosh/pel88/26628-22.html

A tu juz tylko o NaN3:
http://www.cdc.gov/niosh/ipcsneng/neng0950.html http://www.cdc.gov/niosh/npg/npgd0560.html

Reszta baz danych:
http://www.cdc.gov/niosh/database.html

Przy okazji dla zwolennikow wszelkich norm (bo sa tacy, ktorzy twierdza, ze jesli stezenie jakiejs szkodliwej substancji miesci sie w normie to juz jest wszystko w porzadku i w zaden sposob dla zdrowia dana substancja zaszkodzic nie moze gdyz przeciez miesci sie w normie :D) proponuje naoczne stwierdzenie, ze zaostrzono normy dla *wiekszosci* substancji ze spisu IMMEDIATELY DANGEROUS TO LIFE OR HEALTH CONCENTRATIONS: http://www.cdc.gov/niosh/idlh/intridl4.html i moge sie zalozyc, ze nie jest to ostatnie zaostrzenie norm.

ak