Autor: Witek Mozga (mozga_at_trimen.pl)
Data: Tue 15 Jan 2002 - 10:57:31 MET

> Etanol właścwie podnosi ciśnienie krwi & rozszerza naczynia.

To by sie zgadzalo. HN3 obniza a etanol podnosi i wszystko gra. No to teraz przynajmniej mam wytlumaczenie dla tej flaszki w biurku ;-)

A swoja droga ciekawe, ze rozszerzeniu naczyn towarzyszy podniesienie cisnienia krwi i odwrotnie, zwezeniu - spadek. Nie jest to intuicyjne, ale zupelnie zgodne z rownaniem przeplywu. Niemniej jednak zawsze mi sie wydawalo, ze jak sie waz ogrodowy scisnie, to cisnienie rosnie, a naprawde jest zupelnie na odwrot - cisnienie maleje. Teraz do mnie dotarlo, dlaczego pomimo spadku cisnienia od HN3 robie sie czerwony. Po prostu naczynia sie kurcza i nie wypuszczaja krwi.

Witek
http://www.trimen.pl/witek/