Autor: Pawel Hoszowski (hoszowsk_at_poczta.fm)
Data: Mon 07 Jan 2002 - 00:14:17 MET

JOTAS wrote 2002-01-04:
>Czy zna ktos strone z tabelami rozpuszczalnosci
>(jak jest na niej rozpuszczalnosc siarczanu potasu,
>siarczanu miedzi i innych siarczanow to jest dobrze)

Ja tez bym sie dowiedzial, gdzie leza takie dane i czekaja zeby je sciagnac :). Poki co:

Gestosc wodnego K2SO4 w 20 stopniach
w zaleznosci od stezenia:

d20 = 0.9982 + 0.00835 * procent_K2SO4
co daje np. 1.0817 g/cm3 dla 10 % r-ru.
(powyzej tego stezenia wzor moze dawac
rozbieznosci ale nie wiem jakie).

Rozpuszczalnosc K2SO4 w g na 100 g wody:   T Solubility
[°C] - [g/100g H2O]

-1.5 - 7.24

 0 - 7.34
10 - 9.21
20 - 11.12
30 - 12.96
40 - 14.77
50 - 16.50
60 - 18.18
70 - 19.76
80 - 21.39
90 - 22.81

100 -24.10
Roztwor nasycony wrze pod 1 atm wg roznych zrodel : 101.4 - 102.1 °C.
120 - 26.9
140 - 29.3
170 - 32.9
200 - 36.3

Rozpuszczalnosc w etanolu w 15°C (g/100g wodnego r-ru etanolu) w zaleznosci od stezenia etanolu %EtOH:
%EtOH sol.g/100g

10    - 4.05
20    - 1.48
30    - 0.55
40    - 0.21

Mam jeszcze i inne fajne dane, ale sam wolalbym sie dowiedziec, gdzie je mozna znalezc w internecie.
Pawel Hoszowski