Autor: Armand Budzianowski (armand_at_amu.edu.pl)
Data: Fri 21 Dec 2001 - 17:38:40 MET

> Niby dlaczego profesorowie mieliby pracować na etatach w przemysle?
> Tak to chyba nie ma nigdzie na swiecie. Profesorowie pracują zwykle
> na uczelniach i przemysł ich. ew zatrudnia jako konsultantów.
> Tu się możesz zdziwić, ale w moim instytucie spora częsć profesorów
> jest stałymi konsultantami tyle że nie polskich firm a dużych
> zachodnich koncernów...

- Oj cos mi sie zdaje, ze wynika to nie z checi poglebiania widzy i praktycznego zastosowanie jej, ale z brakow finansow i niskich wynagrodzen ze strony placowki edukacyjnej.

> Polskie firmy w większosci nie odczuwają w ogóle potrzeby posiadania
> takich konsultantów bo nie wdrażają nowych technologii.
- Raczej wiaze sie to z brakeim finansow na rozwoj w danej branzy.

> Normalnie na swiecie jest tak, że ludzie robią szybko doktoraty
> i częsc z nich decyduje się na karierę naukową a częsć idzie
> pracować do przemysłu - na początku głownie do przemysłowych
> labolatoriów badawczych, których u nas po prostu jeszcze nie ma
> i nie wiadomo czy wogóle będzie kiedykolwiek sens je zakładać.

Sens jest pod warukniem sensowenego inwestownai finansow i pod takim warunkeim, ze ludzie beda pracowali, a nie podziwiali co udalo im sie zbudowac lub jaki dostat ladny i porzadny sprzet. YTak jest niestety u nas, sprzetu jest pelno, ale nikt nie potrafi go dobrze i sensowni wykorzystac (poz sporadycznymi przypadkami). Za achopdzie jest inaczej!
Prosty przykald po co do kazdego pokju kupowac drukarke i to jeszcze kolorowa atramentowa. Wystarczy zakupic dwie szybkie sieciowe jedna czarno-biala a druga kolorowa laserowa i ustawic na korystarzu, lub w specjalnie przygotowanym do tego celu pokoju. Ewentualnie moze jeszcze pojsc dalej i zamiast drukarki czarno-bialej kupic ksero czarno-biale sieciowe. Wszystko podpiac do jednego kompa, bedadcego serwerem drukujacym, zalozyc profile i wiooo. W ten sposob fill kasy oszczedzamy, ludzie z kosztow eksploatacyjnych rozliczamy z logow na serwerze. A ptrzciatny Kolwaki nie martwi sie niesprawnoscia sprzetu!

To byl przyklad komputerowy, ktory raczej szybciej do wszystkich dotzre niz opisaywnie jak wykorzystywane sa mikroskopy, specole, dyfraktometry, czy inne.
W kazdym razie to co zauwazylem w Stanach jest inna polityka, my polacy nie mamy wiedzy aby skorzystac z czyjegos sprzetu, bo niestety nie potrafimy myslec przy jego obsludze. I wracamy do wyjscie, czyli slow Lukasza, ze trzeba myslec co sie robic niz zakuwac na pamiec.

Pozdarwiam i zycze wszytkim (przy okazji) zdrowych spookojnych swiat spedzonych w rodzinnej domowej atmosferze, malych brzuszkow i udanej zabawy!

Armi

                            ~,\|/,~
                            -(o o)-
    ------------------------==(_)==-------------------------
    |             HIGH-PRESSURE CRYSTALLOGRAPHY            |
    |          the 34-th Crystallographic Course           |
    |                  at ERICE, Italy,                    |
    |              4 June --> 15 June, 2003                |
    |            (arrival)  (departures)                   |
    | www.geomin.unibo.it/orgv/erice/olderice/highpres.htm |
    |                                                      |
    |        Recommendation by:                            |
    |             armand_at_amu.edu.pl                        |
    |                   armandb_at_poczta.fm                  |
    |          URL: http://main.amu.edu.pl/~armand         |
    |                    .oooO   Oooo.                     |
                           \ )   (_/

EoF