Autor: Armand Budzianowski (armand_at_amu.edu.pl)
Data: Thu 20 Dec 2001 - 13:31:48 MET
Witam wszytskich,
sledze na bierzaco rozwoj wypadkow i stwierdzam, ze
choc nie jeden raz sie ubawilem, to wcale to nie jest smieszne.
Musze sie niestety z wiekszasia Twoich wypowiedzi Lukaszku zgodzic,
mialem mozliwosc prowadzenia roznych zajec, zarowno ze studentami, jak i
uczniami 7-mych i 8-smych kals oraz i licealisatni i tymi z technikum
(jeszcze przed zmianami w szkolnictwie). Wszytko zalezy od nauczyciela,
jesli nie zainteresuje to moze spalic najciekawszy temat nie dociearajc do
sluchajacego.
Druga sparwa to fakt, ze na studiach jest malo osob prowadzacych, ktore patrza na praktczne zastosowanie walsnej wiedzy studenta. Czesto bywalo tak, ze ktos zaliczal tzw. wejsciowke na 5pkt, a nie wiedzial co ma zrobic w cwiczeniu.
Niestety zrozumialem, dlaczego na trzecim, czy piatym roku studenci nie
potrafia liczyc prostych zadan rachunkowych z chemii. Na pierwszym maja
luki, nie potrafia do tego przysiasc. Po prostu nie chca. A pozniej nie
potrafia.
Powiedzcie ile razy mozna dawac na kolokwiach te same 20scia pytan?
(oczywiscie inaczej przetasowane w zestawach,
ale studenci znaja wszytskie bo osobiscie je dostali do raczki!!!) Tego za
moich czasow nie bylo.
I co ulac 85% roku? Tak by trzeba bylo zrobic, ale pozniej sie tlumaczyc
przed swoimi przelozonymi i
sobie bruzdzic w papierach? Coz taki system.
Masz racje ja tez tak uwazam: "myslenie jest najwazniejsze, a nie wkuwanie. A to juz bardzo mocno zalezy od nauczycieli."
Owszem nalezy wkuc elementarna wiedze, ale tez naley umiec z niej
korzystac.
A nauczyciele powienni uczyc tego (jak korzystac z poszufladkowanej
wiedzy).
Co do systuacji za wielka woda... Nie mam tu konataktu ze studentami,
(cale szczescie - wiecej czasu dla mnie), ale sa ludzie, ktorzy
maja zakuta wiedze i nie maja praktyki orac Ci co ich wiedza jest
niewielka, ale potrafia ja wykorzystac, pomyslec i potrafia rozwiazywac
problemy oraz maja praktyke)
Ci drudzy zachodza tu dalej (moze przesadzielm z ta wiedza).
Jesli dostajesz sie do pracy, do masz w ciagu jednego dnia, zalozone
konto, dostajesz wlasne biurko,
komputer podlaczony do sieci z odpowiednimi urawnieniami do twojej pracy
oraz wlasny numer telefonu no i oczywiscie
klucz do calego budynku.
Co z tym zrobisz to wylacznie nalezy do Ciebie. Mozesz obijac sie, mozesz
harowac 24h/dobe.
Majac klucz mozesz wszedzie sie dostac o kazdej porze dnia i nocy, nawet
do pokoju przelozonych!
Tu jest roznica miedzy polskimi uczelniami, gdzie po 22:00 mozesz isc
spokojenie do pubu lub spac,
a pomiar (czy inna prace w instytucie) mozesz sobie odpuscic bo cie nie
wpuszcza.
Po co o tym pisze? Otoz aby pracowac dluzej musisz przedstawic co zrobiles. Jesli niewiele to raczej wracasz skad przyszedles, ale i nizej bo Twje miejsce moze byc juz zajete. Jesli sie spisales OK, zamieniles swoja wiedze i praktyke w cos co zaowocowalo w Nature, Sc. Am. etc... dostajesz jeszcze wieceje roznego rodzaju gratyfikacji aby Cie zatrzymac.
Ludzie tutaj doslownie sssaja wiedze jak moga i skad moga. Jeszcze jedno
tego biblioteka,
potrzebujesz cos, idziesz i albo masz na miejscu, albo zamawiasz i laduje
na twoim biurku w ciagu tygodnia.
Jest tu tego typu zasada, ze kalkulator jest po to aby pomogl Ci wyliczyc, a nie liczyl za Ciebie.
Pozdrawiam Armi
~,\|/,~ -(o o)- ------------------------==(_)==------------------------- | HIGH-PRESSURE CRYSTALLOGRAPHY | | the 34-th Crystallographic Course | | at ERICE, Italy, | | 4 June --> 15 June, 2003 | | (arrival) (departures) | | www.geomin.unibo.it/orgv/erice/olderice/highpres.htm | | | | Recommendation by: | | armand_at_amu.edu.pl | | armandb_at_poczta.fm | | | | URL: http://main.amu.edu.pl/~armand | | | | .oooO Oooo. | ---------------------( )---( )---------------------- \ ( ) / \ ) (_/
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Thu 08 May 2003 - 14:49:46 MET DST