Autor: Lukasz Kuzma (kuzma_at_pkmk486.ch.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 19 Dec 2001 - 11:41:26 MET

Ja co prawda nigdy nie bylem nauczycielem akademickim, ale mam mnostwo znajomych bedacych nimi....

cytat z kola z chemii fizycznej (III rok) "prawo (...) stosuje sie do czastek kulistych o promieniu r i wysokosci h"

podczas miareczkowania kumpel przyglada sie ze cus malo shodzi dwom dziewczynom (to nie jest psztyk do czesci damskiej) i sie pyta dlaczego tam malo odp.: "bo my sobie tak dolewamy"... przypominam... miareczkowanie!

i jeszcze wiele innych... ja sie spotykam ze znajomymi to mozna uslysec tego taka mase ze glowa boli...

jeszzce kilka.. tym razem z agh.... inzynieria srodowiska... wlasnosci cieczy... czy ciecz moze byc chropowata?... tak, dla polowy osob studiujacych na tym kierunku (rura od cieczy sie niczym nie rozni)... lub obliczyc srednice rurociagu.. wartoscia jak najbardziej sensowna jest 0,5 km... chcialbym taki rurociag kiedys zobaczyc...

echhh... wydaje mi sie ze wiem w czym lezy glowny problem... i nie jest to brak wiedzy.... mlodsze pokolenia (mam 25 lat) nie wiedza ze mozgow nie uzywa sie tylko do zapamietywania olbrzymich ilosci informacji.. wazniejsze jest umiec przyswoic mniej informacji, tych podstawowych i z nich korzystac, a nie tylko odtwarzac... jezeli by sie TROSZECZKE zastanowilo nad wartoscia 0,5 km przy rurociagu to by doszedl ten ktos do wniosku ze nie jest to chyba zbyt prawdopodobne... jest to dobry przyklad na to o czym pisze... myslenie jest w stanie zaniku... jaka jest jednosta temperatury? metry kwadratowe.... czy mozna uproscic wzor na en. kinetyczna E=(mv^2)/2? jasne, sa przeciez dwie dwojki..... mnozyc przykladow nie bede... podejrzewam ze bylbym ostrym belfrem, bo zamiast kazac dziecom sie uczyc regulek, wymagalbym aby je rozumiano... czyba za duzo wymagam...

pozdrawiam serdecznie

Lukasz Kuzma
Department of Chemistry
Wroclaw University of Technology