Autor: Witek Mozga (mozga_at_trimen.pl)
Data: Sat 28 Oct 2000 - 01:31:07 MET DST

> Z tymi truciznami, to czasem jest fascynujace...

Zwlaszcza fascynujace sa reguly, wedlug ktorych klasyfikuje sie w Polsce trucizny.

> Rozpuszczalne azydki Na, K sa trujace podobnie jak cyjanki...

A pomimo to nie naleza do wykazu trucizn i Sanepid nie interesuje sie ich zakupem, choc moga sluzyc zarowno do trucia, jak znajdowac "wielkanocne" zastosowanie :-)

>Na
> liscie trucizn podobna toksycznosc ma acetonitryl CH3CN. Nie wiem, jak
> to sie dzieje, ze z tym rozpuszczalnikiem pracowalem calymi tygodniami
> przy HPLC bez zadnych zabezpieczen, rekawic, wyciagow itp. (podobnie
> jak moi koledzy), a jeszcze zyje...

Chyba dlatego umiescili tam acetonitryl, bo ma w strukturze grupe CN i nazywany bywa cyjankiem metylu. Dziala tu pewnie magia nazwy "cyjanek". :-)

Ja tylko zaluje, ze Sanepid takimi strasznymi restrykcjami oblozyl m.in. metanol. Gdyby byl latwiej dostepny to moznaby znaczaco zmniejszyc odsetek (widzacych) meneli pod sklepami. Szkoda :-(

Pozdrawiam

Witek Mozga

mozgaw_at_rocketmail.com
mozga_at_trimen.pl