Autor: Pawel Pawlowicz KCh (Paw-p_at_OZI.AR.WROC.PL)
Data: Mon 23 Oct 2000 - 08:24:04 MET DST

On 20 Oct 00, at 21:47, Roman J. Farański wrote:

> LDLo)
> >

> Wyobrax sobie, ze powierzchnia na suficie wynosi ok. 1 m2. Zuzycie
> impregnatu winno wynosic ok. 0,25 ltra, srednie stezenie NaF 5-10 % wag.,
> to znaczy do sporzadzenia roztworu impregnujacego zuzywam ok. 12,5 do 25
> gram. (dwu- do czterokrotnej dawki letalnej), z ktorq mam kontakt podczas
> pracy.

Chodzi nie tyle o impregnat, a raczej o zabezpieczenie przeciw szkodnikom. Uzywalem do tego celu preparatu zawierajacego 0.1% fluorku sodu, i jest to stezenie wystarczajace do tego celu. (Nie wiem, czy wystarczy, gdy grzyb juz sie pojawi, nie wiem tez, czy jest wystarczajace do odbarwienia zelaza.) Wydajnosc preparatu wynosi okolo 8 m2 z litra, i bardzo zalezy od rodzaju podloza. Potrzebne bedzie wiec okolo 100ml roztworu, ilosc ta zawiera 100mg fluorku. Raczej mala jest szansa, by taka ilosc na suficie komus zaszkodzila.
Przy okazji: obawiam sie, ze kuracja fluorkowa niewiele pomoze sufitowi, nie zauwazylem odbarwiania zaciekow przy traktowaniu preparatem przeciwgrzybowym. Ale moze to wlasnie kwestia stezenia.
Pozdrowienia,
Pawel

Ale nie o to chodzi, przypadkowo na srodku pokoju stawiam stol,