Autor: Ewa Lukowska (ewluko_at_ibib.waw.pl)
Data: Fri 27 Oct 2000 - 11:39:12 MET DST

Onegdaj Tomasz Pluciński napisal(a):

>Najlepszy
>przyklad to termochromia jodortecianu miedziawego. Czerwony przechodzi
>odwracalnie powyzej 69 oC w niemal czarny.

Fascynuje mnie taka wiedza.
Skad one sie bierze, lub inaczej: w jaki sposob zostaje w glowach? Chodzi mi o takie szczegoly, ja musialabym ich szukac w Tablicach chemicznych  lub w podrecznikach.

Mam pytanie:
czy ktos zna pojecia: reakcja kontrolowana termodynamicznie; reakcja kontrolowana kinetycznie.
Czym sie roznia?

Pozdrawiam serdecznie,
Ewa